| |
|
|
| |
ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Κάθε παιδί αναπτύσσεται με το δικό του ρυθμό και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου κάποιες δυσκολίες στην επικοινωνία, στη συμπεριφορά, στη συγκέντρωση ή στη μάθηση επιμένουν ή επηρεάζουν την καθημερινότητά του.
Στα πλαίσια της συνεχούς υποστήριξης των γονέων και της έγκαιρης παρέμβασης, σας παραθέτουμε μερικές ενδείξεις για το πότε μπορεί ένα παιδί να χρειάζεται: |
|
| |
|
|
| |
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
|
• Είναι πάνω από 4 ετών και δεν λέει σωστά το θ, 6, σ, ζ, ψ, ξ, ρ κ.ά.
• Μπερδεύει τους ήχους πχ. μολύβι - μολύδι
• Δεν κάνει ολοκληρωμένες προτάσεις
• Έχει φτωχή περιγραφική ικανότητα
• Έχει περιορισμένο λεξιλόγιο
• Όταν κάνει επαναλήψεις συλλαβών ή επιφωνημάτων. πχ. Το το τόπι |
| |
|
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
|
| |
♦ Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί
♦ Έχει Μαθησιακές δυσκολίες
♦ Είναι αδέξιο πέφτει εύκολα
♦ Δεν συντονίζει καλά τις κινήσεις του
♦ Δεν αυτοεξυπηρετείται
♦ Δεν γράφει καθαρά γράμματα
♦ Αντιστρέφει τα γράμματα και τους αριθμούς π.χ. 3 αντί για ε
♦ Δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει
♦ Δεν αντιγράφει σωστά.
♦ Δεν έχει καλή μνήμη |
| |
|
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
|
| |
■ Μοιάζει να μην έχει αυτοπεποίθηση
■ Παρουσιάζει δυσκολίες στη μάθηση, υπερκινητικότητα ή διάσπαση προσοχής
■ Παρουσιάζει αναπτυξιακές δυσκολίες (π.χ. αυτισμός, σύνδρομο Asperger)
■ Μοιάζει να αποσύρεται από τις παρέες και να κλείνεται στον εαυτό του
■ Υπάρχει απώλεια αγαπημένου προσώπου (π.χ. θάνατος γονέα, γιαγιάς, παππού)
■ Έχει να αντιμετωπίσει αλλαγές στο οικογενειακό πλαίσιο (π.χ. διαζύγιο γονιών)
■ Μοιάζει κατηφές, θλιμμένο, λυπημένο.
■ Υποφέρει από διάφορες φοβίες ή έντονο άγχος |
| |
|
|
|
| |
|
|
|
| |
|